Trenergy Lisboa E-Bike Review
Trenergy Review.
Merk | Trenergy |
Model | Lisboa |
Prijs | € 2249 |
Accu | 417Wh |
Motor | Bafang M300 |
Koppel motor | 80Nm |
Versnellingen | Shimano Nexus 8 |
Aandrijving | Ketting |
Kleuren | Frost Grey (muis grijs) |
Gewicht (inclusief accu) | +/- 28 kilo |
Gewicht accu | +/- 4 kilo |

Over de fabrikant
Trenergy is een merk met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Niet alle fietsen zijn spectaculair qua design maar de fietsen hebben altijd een scherpe prijs en goede specificaties. De fietsen zitten in het lagere tot middensegment met prijzen tot ongeveer 3000 euro. De fabriek staat in Portugal en bouwt ook fietsen voor andere merken. Jaarlijks gaan er dus flink wat fietsen de deur uit.
Eerste indruk
De Lisboa ziet er fantastisch uit. De grijze kleur is weer eens wat anders dan anders. Het frame komt ons wel bekend voor. Het frame lijkt erg op de oudere Gazelle Grenoble en is hier ongetwijfeld door geïnspireerd. Uiteraard maakt dat voor de uitstraling van de fiets weinig uit. Hij ziet er mooi en sportief uit. De prijs is ook erg redelijk. Voor een fiets met schijfremmen, middenmotor en stevige gebutste velgen (extra sterk) is de prijs erg goed. Meestal vinden we Trenergy fietsen qua uitstraling niet heel indrukwekkend maar over de Lisboa zijn we enorm te spreken.



Display
Het display is vrij eenvoudig en in zwart wit. Je ziet alles wat je moet weten dus goed genoeg. Niets bijzonders. Het display zit in het midden van het stuur en je bedient de fiets door middel van een klein controllertje aan de linker kant.
Prijs/kwaliteit verhouding
Je krijgt een hoop fiets voor je geld. Een prima accu (deze is te upgraden als je van plan bent langere afstanden te fietsen), een Bafang middenmotor, mooie uitstraling en schijfremmen. Daarnaast is er ook op de details gelet. De extra stevige velgen, Buchel verlichting en Schwalbe banden zijn hier bewijs van.
Rij eigenschappen
De M300 motor ondersteunt direct en is krachtig genoeg. De M300 motor kenmerkt zich door de rotatiesensor. Dit is wel weer een hele andere manier van fietsen. De motor ondersteunt makkelijk en vraagt weinig van de fietser. De meeste mensen ervaren dit als erg comfortabel. Hij fietst minder lekker dan een M420 motor maar is zeker erg comfortabel. Doordat je niet veel kracht hoeft te zetten is deze fiets ook geschikt voor ‘’luie’’ fietsers, of mensen die om wat voor reden dan ook niet zoveel kracht kunnen zetten.
Conclusie
De Trenergy Lisboa is een erg prettige fiets die er leuk uit ziet. De kleur is leuk en de fiets is voorzien van goede specificaties en afgemonteerd met goede onderdelen. Of je het rij karakter fijn vindt is een kwestie van smaak. Sommige mensen vinden de Bafang M300 motor fantastisch. Andere mensen hebben liever een M200 of M420 motor. Wij adviseren dan ook altijd om beide systemen te proberen. Ben je te spreken over de rij eigenschappen? Dan kun je de fiets gerust aanschaffen. Aan de kwaliteit van de onderdelen of de prijs kwaliteit verhouding zal het niet liggen.
Eindcijfer
Rij eigenschappen | 7 |
Design | 8 |
Afwerking | 8,5 |
Prijs kwaliteit verhouding | 8 |
Stabiliteit | 7 |
Eindcijfer | 7,7 |
Heb je zelf ervaringen met deze fiets of nog vragen over deze Trenergy review? Stel ze vooral even onder dit artikel. En lees hier meer over de Lisboa.
Zou iemand met deze fiets een foto kunnen maken van de volgorde van lagers op de stuurpen.. volgens mij mis ik een ring